شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی کدام اند؟ روش های پیشگیری و یا درمان شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی چیست؟ امروزه برخلاف روزگاران گذشته، درصد زیادی از مردم در ایران و دیگر نقاط جهان، علاقه مند به نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در خانه هستند. حیوانات خانگی روحیه بسیار لطیفی دارند و بعد از گذشت مدتی با انسان انس پیدا می کنند. البته این محبت و انس گرفتن از طرف انسان هم اتفاق می افتد و افراد خانواده، حیوان خانگی را مانند عضوی از خانواده می دانند. امروز در بایو سلامت قصد داریم تا شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

حیوانات موجوداتی شیرین، دارای احساس، وفادار و در بسیاری از موارد کیوت و بامزه هستند. حیوانات خانگی مانند هر عضوی از خانواده نیاز به مراقبت، نگهداری، درمان، غذا و جای مناسب برای خواب دارند. اگر شما هم در خانه از سگ و یا گربه و یا پرنده های مختلف نگهداری می کنید، حتما سری به پت شاپ ها زده اید. در این فروشگاه ها، انواع و اقسام خوراکی، وسایل سرگرمی و بازی و همینطور تخت خواب های بامزه و شیک دیده می شود.

برای نگهداری از حیوانات خانگی در منزل بیش از هر چیز بایستی نسبت به تمیزی و بهداشت آنها توجه کرد. چرا که بیماری های بسیاری در کمین حیوانات و همینطور انسان، در صورت عدم رعایت بهداشت وجود دارد. شاید تمیزکردن و نظافت حیوانات در ابتدای امر کاری دشوار به نظر برسد، چرا که بایستی به صورت روتین و منظم انجام شود. اما در این میان روش های آسان تری هم برای این کار وجود دارد.

شرکت بایو سلامت با تکیه بر دانش روز دنیا توانسته است محصولی را اختراع و تولید نماید که شما بتوانید به راحتی و با خاطری جمع برای تمیزکردن حیوانات استفاده کنید. این محصول اسپری شوینده حیوانات خانگی بایو سلامت نامیده شده که کاملا اورگانیک بوده و ضد حساسیت می باشد. ضد حساسیت بودن این محصول دو جانبه بوده یعنی اینکه نه برای شما و نه برای حیوان ایجاد حساسیت نمی کند و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید رعایت بهداشت و تمیزی نقشی موثر در کاهش بیماری ها در حیوانات و همینطور انسان ها دارد و مهم ترین عامل پیشگیری از انواع بیماری ها است.

مهم ترین و متداول ترین بیماری های حیوانات خانگی:
شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی کدام اند؟ حیوانات نیز مانند انسان ها به بیماری های بسیاری مبتلا می شوند که علت و دلیل اصلی آنها می تواند عدم رعایت بهداشت عمومی و محیطی باشد. قطعا زمانی که حیوان خانگی شما به بیماری مبتلا می شود بایستی آن را به دامپزشک نشان دهید. امروز قصد داریم تا شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی را معرفی کنیم تا شما بتوانید با این بیماری ها آشنا شده و برای تشخیص آنها با دقت و حساسیت بیشتری عمل کنید چرا که برخی از بیماری های حیوانات خانگی می تواند برای انسان خطرآفرین باشد به خصوص اگر سالمند و یا کودک در خانه هستند.

بیماری جرب در حیوانات:
یکی از شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی بیماری جرب است که در مورد سگ ها اتفاق می افتد و مسری است. این بیماری خطرناک است و امکان سرایت به انسان را نیز دارا می باشد. باکتری ها و میکروب ها همیشه در زیر پوست حیوانات وجود دارد و مادامی که سیستم ایمنی بدن حیوان به خوبی کار می کند، مشکلی برای آن به وجود نمی آید. اما گاهی سیستم ایمنی بدن حیوان به دلایل مختلفی ضعیف می شود و دراین بین باکتری ها و مایت ها شروع به رشد در زیر پوست می کنند. فعالیت مایت ها در زیر پوست با سوزش، خارش و ریزش موی ناحیه ای ظهور پیدا می کند. درمان این بیماری از طریق داروهای تزریقی، خوراکی و موضعی صورت می گیرد که بایستی حتما توسط دامپزشک تجویز شود.

بیماری صرع در حیوانات:
بیماری صرع نیز یکی دیگر از شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی است که در مورد بسیاری از حیوانات می تواند اتفاق بیفتد. حیواناتی که به صرع مبتلا هستند، دچار تشنج می شوند. بیماری صرع بیشتر در سگ ها و گربه ها اتفاق می افتد. برای درمان این بیماری بایستی داروهای ضد تشنج با دستور دامپزشک استفاده شود.

بیماری هاری در حیوانات:
هاری نیز یکی از شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی است که در جهان بسیار اتفاق می افتد. هاری یک بیماری بسیار خطرناک و کشنده است که بر اثر یک ویروس ایجاد می شود. حیواناتی مانند سگ، بز، گربه، میمون، اسب، روباه، خرگوش و گاو به هاری مبتلا می شوند. علت بیماری هاری نفوذ یک ویروس به مغز حیوان است که باعث وحشی شدن آن می شود. هاری می تواند بر اثر گزش و یا خارش به انسان منتقل شود و اگر درمان در زمان و مکان مناسب صورت نگیرد، می تواند منجر به مرگ شود. برای درمان هاری بایستی داروهای خاص ضد عفونت برای جلوگیری از پیش روی عفونت تزریق شود.

بیماری دیستمپر در حیوانات:
اگر بخواهیم یکی دیگر از شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی را به شما معرفی کنیم، این بار نوبت به بیماری دیستمپر می رسد. این بیماری روده، ریه و سیستم عصبی حیوان را درگیر می کند و در مورد سگ ها بیشتر اتفاق می افتد. این ویروس از نوع ویروس خطرناک و کشنده است که می تواند به راحتی به سگ های دیگر نیز منتقل شود. سگ هایی که واکسینه شده نیستند بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. حیواناتی که مبتلا به دیستمپر هستند دارای عطسه، سرفه، اسهال، ترشحات آبکی از چشم و بینی، بی اشتهایی و فلج شدن برخی از اندام ها هستند. برای این بیماری درمان خاصی تاکنون پیدا نشده است و تنها راه حفظ بهداشت و مراقبت از حیوان است.

بیماری زامبی در حیوانات:
همه ی ما به محض اینکه کلمه زامبی را می شنویم، چهره افراد خون آشام و ترسناک را با یاد می آوریم. اما در زمینه شایع ترین بیماری های حیوانات خانگی این داستان فرق می کند. بیماری زامبی یک بیماری نادر و خطرناک برای حیوانات است که بر اثر انتقال ویروس از محیط و طبیعت به بدن حیوان ایجاد می شود. هنوز راه حل درمانی خاصی برای این بیماری کشف نشده است. بیماری زامبی مستقیما با مغز و سیستم عصبی حیوان در ارتباط است و از این طریق آن را از نفس می اندازد. علائم این بیماری در حیوانات می تواند ضعف و گیجی، کاهش وزن، جاری شدن آب از دهان و تلوتلو خوردن باشد.