بهترین لکه بر قوی شیشه چیست؟ آیا با شوینده های نماهای شیشه ای ساختمان ها آشنا هستید؟ آیا میدانید لکه هایی که روی نمای شیشه ای ساختمان تان است را چگونه از بین ببرید؟ آیا لکه بر های قوی شیشه را می شناسید؟امروزه در نماهای خارجی ساختمان ها، حتی در بعضی قسمت های دکوراسیون داخلی نیز از شیشه استفاده می شود. به همان قدر که شیشه به زیبایی سازه کمک می کند، به همان مقدار هم نیاز به مراقبت دارد. نظافت و تمیز نگه داشتن شیشه هم جزو مراقبت های آن محسوب می شود. برای تمیز کردن این شیشه ها در ابعاد و مقیاس زیاد نیاز به یک لکه بر قوی شیشه دارید. امروز در بایوسلامت راه های شستشو و تمیز نگه داشتن این شیشه ها را توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین روش برای تمیز کردن شیشه ی ساختمان های عظیم چیست؟
برای تمیز کردن شیشه های منزل راه کارهای بسیاری وجود دارد، اما وقتی دنبال راه حل برای تمیز کردن شیشه در مقیاس وسیع هستید این راه کارها محدود می شوند و باید به دنبال لکه برهای قوی شیشه باشید. منظور از ساختمان های عظیم سازه هایی مانند رستوران ها، هتل ها و برج هایی هستند که شیشه های زیادی در آنها به کار رفته که تمیزی آنها در زیبایی، جلوه و نمای ساختمان تاثیر به سزایی دارد. بسیاری از افراد نمی دانند که درون ساختار شیشه ها فضاهای خالی بسیاری وجود دارد و تجمع گرد و غبار و آلودگی ها به خصوص در شیشه های دو جداره می تواند از خاصیت بهره وری انرژی در آن ها بکاهد.

در این موارد داشتن یک لکه بر قوی شیشه می تواند کمک زیادی به شما بکند. این لکه بر باید دارای شرایطی باشد. به عنوان مثال:

سریع خشک شود تا ردی از خود بر روی شیشه برجای نگذارد.
باعث خط و خش نشود.
در شیشه های رنگی باعث از بین رفتن رنگ شیشه نشود.
در فضای بسته هم قابل استفاده باشد.
از لحاظ اشتعال ایمن باشد.
شیشه ها در وسعت بالا باید در فاصله زمانی کم تری تمیز شوند. زیرا اگر مدت زمان طولانی به حال خود گذاشته شوند به دلیل مقاوم شدن لکه ها پروسه ی لکه بری طولانی تر می شود به همین دلیل به یک لکه بر قوی نیاز دارید.

چگونه جرم های ناشی از چربی را از بین ببریم؟
جرم ها و لکه های ناشی از چربی معمولا نسبت به دیگر آلودگی ها سخت تر تمیز می شوند. برای از بین بردن آنها می توانید جرم گیر شیرآلات را به نسبت یک به سه، با آب مخلوط کنید تا یک لکه بر قوی شیشه داشته باشید. حتما قبل از استفاده، وضعیت تهویه محل را چک کنید زیرا این ماده گاز زیادی تولید می کند. ترکیب سرکه با آمونیاک هم می تواند چربی ها را از بین ببرد. ولی استفاده از آن در مقیاس بالا به صرفه نیست و بوی بسیار زننده ای دارد.

چگونه جرم های ناشی ازگردو غبار را از بین ببریم؟
برای از بین بردن این نوع لکه ها در ابتدا با یک دستمال خشک گرد و غبار را پاک کنید تا هنگام اسپری کردن لکه بر، لکی ازگردو غبار بر روی شیشه باقی نماند. سپس با دستمال یا طی نم دار سطح را تمیز کرده سپس با استفاده از یک لکه بر قوی شیشه، لکه های به جا مانده را از بین ببرید.

تمیز کردن کابین شیشه ای حمام در هتل ها
کابین شیشه ای حمام در دکوراسیون هتل های جدید بسیار دیده می شود. این نوع حمام نیاز به شستشوی مستمر دارد. زیرا باهر بار استفاده از دوش لکه های زیادی از آب و صابون روی کابین باقی می ماند. اگر این لکه ها در اسرع وقت از بین نروند باعث تشکیل قارچ و جرم می گردند که تجمع آنها در دراز مدت احتمال ایجاد آسیب و لکه های دایمی را در پی خواهد داشت.

استفاده از شیشه روب ها و دستمال های میکرو فایبر

در هتل ها گروه نظافت باید در سریع ترین زمان پس از استفاده میهمان از حمام، کابین را با یک لکه بر قوی تمیز کنند تا فرصت تجمع لکه را از بین ببرند. حتما قبل از استفاده از لکه بر، کابین شیشه ای را با شیشه روب هایی که سر لاستیکی دارند و یا پارچه های میکروفایبر مخصوص تمیز کنید. این دو وسیله در از بین بردن لکه های صابونی بسیار به شما کمک می کنند. بعد از تمیز کردن شیشه با شیشه روب و دستمال های میکروفایبر حتما باید از یک لکه بر قوی استفاده کنید که آثار به جا مانده از چربی های صابون از بین بروند. اگر این مورد در منزل بود می توانستید از شوینده های خانگی که با ترکیب کردن چند ماده در دسترس ساخته میشود هم استفاده کنید اما برای مصارف صنعتی این راه ها بصرفه نیستند.

چه کنیم که لکه های صابونی روی شیشه ایجاد نشود؟
این روزها از صابون های جامد کمتر استفاده می شود اما برای یاد آوری می گوییم که بهتر است صابون های مایع جایگزین صابون های جامد شوند، زیرا میزان چسبندگی لکه های حاصله از صابون های جامد بیشتر است.

از بین بردن لکه سفیدک های ناشی از آب روی شیشه ها
لکه بر های قوی شیشه موجود در بازار که بصورت پودری هستند می توانند این لکه ها را از بین ببرند اما برخی از این مواد در فضای بسته قابل استفاده نیستند و مکان هایی مانند هتل که بوی خوش اهمیت دارد ممکن است بوی ناخوشایندی از خود به جای بگذارند.

ساختار لکه بر های شیشه ی موجود در بازار
لکه برهای بر پایه ی آمونیاک

اکثر شوینده های موجود در بازار که از آنها به عنوان لکه بر قوی شیشه نام برده می شوند حاوی آمونیاک هستند. آمونیاک یک ماده تمیز کننده بسیار قوی است و سریع هم خشک می شود به همین دلیل باعث می شود ردی از آب روی شیشه باقی نماند. اما از این شیشه پاک کن ها نباید در شیشه هایی که در تماس مستقیم با نور آفتاب هستند استفاده کرد، زیرا خورشید سرعت تبخیر آمونیاک را بالا می برد و رگه هایی را روی شیشه به جای می گذارد. این شوینده ها بوی بسیار زننده ای دارند و برای استفاده در محیط های کوچک مناسب نیستند و از این شوینده ها نباید در شیشه های رنگی استفاده کرد زیرا باعث لایه برداری از شیشه می شود.

لکه بر های شیشه غیر آمونیاکی

اگر به دنبال لکه بر قوی شیشه هستید که هم قوی باشد و هم هیچ ردی از خود به جای نگذارد این مورد می تواند گزینه ی خوبی باشد. این مورد برای کسانی که به آمونیاک حساسیت دارند هم مناسب است.

لکه برهای شیشه مبتنی بر IPA

اکثر محصولات لکه بر قوی شیشه که در بازار وجود دارند از ترکیبات IPA ساخته شده اند. ماده ی تشکیل دهنده ی این لکه بر ها ایزوپیل الکل است. این لکه بر ها می توانند جرم های شیشه را براحتی از بین ببرند که البته بجز شیشه در نظافت بقیه المان ها هم کاربرد دارد. از مزیت های این شوینده می توان به این موارد اشاره کرد که سریع خشک می شوند و میتوان آنها را با آب رقیق کرد. این شوینده ها عمر سطوح تمیز شونده را افزایش میدهند. اما این شوینده ها هم معایبی مانند قابل اشتعال بودن و سرعت تبخیر بالا دارند که باعث ایجاد رد آب میشود.

برای سهولت در تمیز کردن شیشه ها در مقیاس وسیع میتوانید از محلول بایو اپتیمم بایو سلامت بعنوان لکه بر قوی شیشه استفاده کنید زیرا علاوه بر اینکه محصولات بایو سلامت محور و ارگانیک هستند از لحاظ اقتصادی برای مصارف صنعتی بسیار به صرفه ترند و شما را از هر محصول دیگری بی نیاز می کنند. این محصول ضد حساسیت بوده و شما با خیال راحت می توانید برای تمیزکردن انواع شیشه در محیط کار، زندگی، هتل و …استفاده کنید.